Lsi storage authority linux

LSI Storage Authority and Ubuntu 20.04 problems

You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.

Notice: Page may contain affiliate links for which we may earn a small commission through services like Amazon Affiliates or Skimlinks.

ari2asem

Active Member

first of all. thanks everyone who tries to help me.
secondly. i am new to Linux, using it about 2 weeks.

i have LSI 9400-16i tri-mode HBA card in my system.
i want to install LSA (LSI Storage Authority) on Ubuntu 20.04, but no luck.

i downloaded the package directly from broadcom https://docs.broadcom.com/docs-and-downloads/raid-controllers/raid-controllers-common-files/007.018.004.000_LSA_Linux-x64.zip

when trying sudo ./install_deb.sh as per README
i get error ./RunDEB.sh: 9: Syntax error: «(» unexpected (expecting «>»)

then i tried to manually install LSIStorageAuthority-007.018.004.000-1_amd64.deb and LSA_lib_utils2-8.00-1_amd64.deb and LSA_lib_utils-1.13-1_amd64.deb . manual install is done by double-clicking on DEB-files.
this went all well, without any error.

now trying to open LSA page on localhost:2463 (default settings during installations), i can’t get to the page because it is not loading.
also tried with the ip-adres:2463. no luck.
also tried port 9000, no luck.

even disabling Linux firewall via GUFW (grahpical user interface of ufw), is not helping. still no login page of LSA.

hindutool

New Member

I had the exact same problem.

Are you trying to upgrade from a previous version?

What helped for me was to manually uninstall all deb packages and delete all directories by following the commands in the uninstall script. Then run the uninstall_DEB script again. Do both as root. I made sure there were no config files, or directories (the software is installed in /opt directory) in addition to uninstalling the deb files. I then ran the installation again as root.

Alternatively you can try running these commands as root:
$sudo bash ./install_DEB.sh
$bash ./install_DEB.sh

I was able to get the LSA to successfully install with the install script and even uninstall sucessfully with the uninstall script, but I cannot get the page to load. I still get the blank screen. I reached out to Broadcom, but they are just rehashing installation instructions.

The previous version worked for a while then stopped working, so I upgraded, and since then it is always a blank screen.

Читайте также:  Linux проверить существование папки

ari2asem

Active Member

i have tried the options what you said.

— manual uninstall (delete all files)
— trying *.sh scripts gives me still error like i said in OP.

hindutool

New Member

1) Create a root account
sudo passwd root

and then log in to the root account

2) Make sure you remove all the deb packages (i used a package manager like synaptic package manager) and searched for the packages that the install script was supposed to install. I made sure they were uninstalled AND purged (meaning all traces were removed)

3) Completely delete the lsi directory

4) After all of this try to run the uninstall_DEB script. If it does not work, just reboot your machine and using your package manager of choice make sure the packages are removed once re-booted.

I actually opened the uninstall script (nano unistall.DEB) and looked at its innards. I copied and pasted all the commands I could find to remove and purge the installed packages — The script used dpkg with some flags to do so. Also deleted all directories and subdirectories

Once re-booted login into the root account with su and re-run the install_DEB again from the root account. You can also use the bash command as root as well:

I got the program to install but it still gives me a blank screen. I am talking with broadcom support right now to see if we can find a resolution.

Источник

Установка LSI Storage Authority Software

MegaRAID 9460-8i

LSA (LSI Storage Authority Software) — это утилита для операционных систем Windows и Linux, которая предназначена для управления RAID контроллерами LSI/Avago/Broadcom. Утилита позволяет настраивать контроллер, создавать и управлять массивами, кэшированием. Обновлять прошивки. Есть возможность оповещений и фоновой проверки на наличие ошибок.

Основное отличие LSA — наличие web интерфейса вместо GUI, что позволяет работать через браузер. Дизайн, конечно, так себе, но в данном случае красота и юзабилити не самое важное.

Дистрибутив LSA

Находим свой контроллер на сайте производителя. У меня MegaRAID 9460-8i.

В разделе Downloads → Management Software and Tools находим Latest LSA.

lsa

Качаем. У меня LSA 7.19. Распаковываем.

lsa

Установка LSA

lsa

Нас предупреждают, что для работы LSA требуются дополнительные компоненты:

Если пакеты не установлены в системе, то инсталлятор мх установит.

lsa

Пакет openslp_3.0.0_0_x64 у меня не установлен, поэтому запускается инсталлятор openSLP. Принимаем лицензионное соглашение и нажимаем Next. Продолжаем процесс установки openSLP следуя мастеру установки.

lsi

После установки openSLP продолжится установка LSI.

Читайте также:  Восстановление загрузки uefi linux

lsa

lsa

Принимаем лицензионное соглашение. Next.

lsa

Заполняем информацию о пользователе и об организации. Это необязательно. Next.

lsa

Можно изменить каталог установки. Next.

lsa

  • Gateway — будут установлены все компоненты. С данного сервера можно подключаться к другим.
  • StandAlone — будут установлены компоненты для работы с текущим сервером.
  • DirectAgent — будут установлены компоненты для работы с другими серверами.
  • Light Weight Monitor (LWM) — будут установлены компоненты только для мониторинга.

Я выбираю StandAlone. Next.

lsa

Можно изменить порты. По умолчанию web сервер работает на TCP 2460, а LSA сервер на TCP 9000.

lsa

Настраиваем оповещения. Я ставлю Since Last Reboot. Для рабочих сред, возможно, будет полезно использовать Start From Now. Next.

lsa

lsa

lsa

lsa

На рабочем столе появляется ярлык Launch LSA.

Запуск LSA

Запускаем Launch LSA. Открывается браузер с локальной ссылкой.

lsa

Указываем логин и пароль от пользователя с правами локального администратора. Можно использовать доменную учётную запись.

lsi

Попадаем на экран управления RAID контроллером. У меня контроллер Avago MegaRAID 9460-8i. Нажимаем на название контроллера, отобразится больше параметров, логические и физические диски, батарейки.

lsa

Осталось исследовать новый инструмент, это вы можете и без меня. Функций много, из интересных:

  • Обновление прошивки контроллера.
  • Настройка уведомлений.
  • Просмотр логов.
  • Восстановление потерянной конфигурации.
  • Периодическая проверка целостности.
  • Настройка скорости восстановления и реконструкции.

Источник

Lsi storage authority linux

Lenovo has best practices in response to the Intel® Xeon® uncorrectable memory error handling on Gen 1 and Gen 2 or “H” SKUs of Gen 3 Xeon® Scalable processors. Learn More

Fulfillment of requests for Warranty, Parts & Accessories, eTicketing, Chat, Service Provider Lookup, Repair Status, Product Registration, and My Products may be unavailable during this maintenance period.
If you need immediate technical support during this scheduled maintenance you may call your local Customer Engagement Center.
We apologize for any inconveniences this may cause.

Dear Lenovo India Customer,
Due to the rise in COVID-19 cases across the country, different locations have announced varying levels of restrictions. While we shall try our best to deliver service to our usual high standards, these restrictions, along with the necessary safety protocols, could impact our ability to complete your repair.
Additionally, if you are planning to visit a local service centre, we strongly recommend you contact them first and confirm their availability.

PÉRIODE D’ENTRETIEN
15 juillet 2023 2:00 UTC ~ 16 juillet 2023 1:00 UTC
L’utilisation des fonctions suivantes pourrait être affectée pendant cette période: l’accès à l’information sur la garantie de votre appareil, la recherche de pièces et d’accessoires, la soumission de demande de service, le clavardage, la recherche de centre de service, l’état d’une réparation en cours, le téléchargement de logiciels et systèmes d’exploitation, certaines options de communications, l’enregistrement de produits et l’accès à votre liste de produits dans votre profil Lenovo.

Читайте также:  Samba and linux acl

Pour de l’assistance technique immédiate, prière de nous joindre par téléphone.
Nous sommes désolés de tout inconvénient que cette période d’entretien pourrait vous causer.

예정된 웹 사이트 유지 보수
기간 : 2023년 7월 15일 2:00 UTC ~ 2023년 7월 16일 1:00 UTC
보증, 부품, 액세서리 주문, 전자 티켓, 서비스 조회 (상업), 수리 상태, 제품 등록,이 유지 보수 기간 동안 내 제품을 사용하지 못할 수 있습니다.
불편을 드려 죄송합니다.

官網維護通知
維護時間自2023年7月15日 2:00 UTC ~ 2023年7月16日 1:00 UTC
官網維護期間,產品序號及保固查詢功能將暫停使用
受影響範圍包含:保固資訊查詢,下載應用程式,系統還原服務以及聯繫方式查詢
如果您需要技術支援服務,請於正常服務時間使用Lenovo Line Chat服務 (官方帳號請搜尋 :Lenovo 台灣客服或搜尋ID:@lenovo_service_tw) 取得線上即時支援服務
官網維護期間照成您的不便,敬請見諒

MANUTENÇÃO PROGRAMADA DO SITE
DO DIA 15/7/23 ÀS 2AM (UTC) ATÉ O DIA 16/7/23 ÀS 1AM (UTC).
O atendimento para solicitações de garantia, peças e acessórios, eTicketing, chat, status de reparo, registro de produto e afins pode não estar disponível durante este período de manutenção. Se você precisar de suporte técnico imediato durante essa manutenção programada, acesse nosso canal no You Tube: Lenovo Suporte. Pedimos desculpas pela inconveniência.

El cumplimiento de las solicitudes de garantía, piezas y accesorios, emisión de tickets electrónicos, chat, búsqueda de proveedores de servicios, estado de reparación, registro de productos y Mis productos puede no estar disponible durante este período de mantenimiento.
Si necesitas soporte técnico inmediato durante este mantenimiento programado, puedes llamar a nuestro Contact Center.
Pedimos disculpas por cualquier inconveniente que esto pueda causar

MANUTENZIONE PROGRAMMATA DEL SITO
15 luglio 2023 2:00 UTC ~ 16 luglio 2023 1:00 UTC
Le funzioni di Garanzia, Ricambi & Accessori, eTicketing, Chat, Stato di Riparazione, Registrazione del Prodotto e accessi ai Miei Prodotti potrebbero non essere disponibili durante questo periodo di manutenzione.
Se hai bisogno di supporto tecnico immediato durante questa manutenzione programmata, puoi chiamare il Centro di Assistenza locale.
Ci scusiamo per eventuali disagi.

(Standard) GEPLANTE STANDORTWARTUNG
15. Juli 2023 2:00 UTC ~ 16. Juli 2023 1:00 UTC
Die Erfüllung von Anfragen bezüglich Garantie, Teile und Zubehör, eTicketing, Chat, Dienstleistersuche, Reparaturstatus, Produktregistrierung und Meine Produkte wird während dieses Wartungszeitraums möglicherweise nicht verfügbar sein.
Wenn Sie während dieser geplanten Wartung sofortigen technischen Support benötigen, können Sie Ihr lokales Kundenkontaktcenter anrufen.
Wir entschuldigen uns für eventuelle Unannehmlichkeiten, die dadurch entstehen können.

Источник

Оцените статью
Adblock
detector