Saved searches
Use saved searches to filter your results more quickly
You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session.
Releases: SWRC-Modding/CT
Star Wars Republic Commando Fix 2.9
- Added option to automatically adapt field of view based on the aspect ratio (set it to ‘Auto’ in game options which is the default)
- Drastically reduced UnrealEd memory usage by preventing it from loading all textures at startup
- Added the ‘flushresources’ console command to clear asset memory (mostly useful for UnrealEd in case it fills up after a while)
- Improved OpenGL renderer performance for automatic shader reloading if the source files have changed on disk
- Added config option for UCC to load specific objects or classes. This helps with ‘Superclass not found’ errors which can’t always be fixed with #exec OBJ LOAD . in the .uc file. In order to use it, create a section called ‘UCC.Make’ in System.ini and add values like this: AutoLoad+=
Star Wars Republic Commando Fix 2.8
- Greatly improved accuracy of fps limiter (CT.exe)
- CT.exe now automatically loads bumpmapping fix if System.ini still uses the D3D render device
- OpenGL renderer mostly complete now (Can be used by setting RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice under the Engine.Engine section in System.ini or ingame with userendev opengl when using CT.exe)
- Added a commandlet for UCC to export the game’s bumpmaps as normal maps
Since there has been some confusion about CT.exe here’s a short explanation what it is and does:
It is a custom game executable that adds some console commands and convenience functionality. For instance, it loads the fixes included in this mod at startup, allows for changing the render device at runtime, adds the editobj command and improves the editactor command.
It also contains a more accurate fps limiter than the original executable.
You do not need to use CT.exe to be able to use the fixes from this mod. But if you don’t, you have to either use the included System.ini or modify your own by setting RenderDevice=Mod.ModRenderDevice under the Engine.Engine section.
If you have the steam version (or any other launcher really) you can back up the original exe and rename CT.exe to SWRepublicCommando.exe in order to use it to launch the game.
The exe won’t work with the amazon prime gaming version of RC due to DRM
Star wars republic commando linux
It seems that you’re using an outdated browser. Some things may not work as they should (or don’t work at all).
We suggest you upgrade newer and better browser like: Chrome, Firefox, Internet Explorer or Opera
adamhm adamhm Данные для этого пользователя, к сожалению, временно недоступны. Попробуйте посмотреть позже. View profile Посмотреть вишлист Начать разговор Пригласить в друзья Пригласить в друзья Принять приглашение Принять приглашение Приглашение ожидает ответа. Зарегистрирован с > Друзья с > Разблокировать чат Пользователь заблокирован Вишлист этого пользователя закрыт для просмотра. Вы не можете начать чат с этим пользователем из-за его (или ваших) настроек конфиденциальности. Вы не можете начать чат с этим пользователем, потому что заблокировали его. Вы не можете пригласить этого пользователя, потому что заблокировали его.
adamhm Данные для этого пользователя, к сожалению, временно недоступны. Попробуйте посмотреть позже. View profile Посмотреть вишлист Начать разговор Пригласить в друзья Пригласить в друзья Принять приглашение Принять приглашение Приглашение ожидает ответа. Зарегистрирован с > Друзья с > Разблокировать чат Пользователь заблокирован Вишлист этого пользователя закрыт для просмотра. Вы не можете начать чат с этим пользователем из-за его (или ваших) настроек конфиденциальности. Вы не можете начать чат с этим пользователем, потому что заблокировали его. Вы не можете пригласить этого пользователя, потому что заблокировали его.
I’ve put together a Wine wrapper for Star Wars: Republic Commando, allowing it to be played on Linux almost like a native game & with no Wine knowledge required.
Simply run the build script to create the wrapper. If the installer files are not alongside the wrapper build files then the path to them will need to be specified either by passing it as an argument to the build script with -respath=»» or by setting an environment variable named WINEWRAP_RESPATH containing it. You can change the path to build the wrapper in and the name of the wrapper directory with the -buildpath= and -dirname= arguments. The build path can also be set with the WINEWRAP_BUILDPATH environment variable.
The output will be a directory containing the game set up within a preconfigured Wine prefix, along with its own copy of Wine, extracted game icons, documentation, and start script(s). From there simply run the start script to play. The start script also includes options for creating a shortcut, configuring the wrapper etc.
(to uninstall simply delete the game directory and any shortcuts you created, and the game’s user data directory in ~/.local/share if you don’t want to keep your saves & settings)
User data is stored under ~/.local/share/star_wars_rc
Full details are in the readme.txt and release notes. Here is the download link:
star_wars_rc_wine.tar.xz
(43.7 kB, SHA256: 1e42ea03eaeba4b4725bf94afe2ac7d4452ad26b380e208f90e810665e436e81)
The wrapper uses Wine 6.0. Wine and Winetricks will be downloaded automatically if not present; to avoid redownloading for other scripts the downloaded Wine package will be stored in ~/.cache/winewrap
The installer for the Combined Community Codec Pack will also be downloaded & stored in ~/.cache/winewrap/cccp
I’ve only played through the beginning of the game but it seems to run well so far, aside from the video extras not playing ingame (you can just watch those using a better player outside of the game anyway). If anyone encounters any other problems then post in this thread, Adamhm’s Linux Wine Wrappers — News, FAQ & Discussion and/or The «Judas™ does this run in Wine» thread v1.173.
For more of my Linux Wine wrappers check out post 3 in this thread: Adamhm’s Linux Wine Wrappers — News, FAQ & Discussion
Star Wars Republic Commando Guide
Star Wars Republic Commando is a single-player squad based action game where you play as one of the Republic clones. Lead your 4 soldier squad through alien territories covering each others backs and maneuvering in attack formations to achieve the best strategy of survival.
Follow my step-by-step guide on installing, configuring and optimizing Star Wars Republic Commando in Linux with PlayOnLinux.
Note: This guide applies to the GOG version of Star Wars Republic Commando. Other versions may require additional steps.
To learn more about PlayOnLinux and Wine configuration, see the online manual: PlayOnLinux Explained
Mint 17.3 64-bit
PlayOnLinux: 4.2.10
Wine: 1.8.2
Click Tools
Select «Manage Wine Versions»
Look for the Wine Version: 1.8.2
Select it
Click the arrow pointing to the right
Downloading Wine
Downloading Gecko
Installed
Wine 1.8.2 is installed and you can close this window
Launch PlayOnLinux
Click Install
Click «Install a non-listed program»
Select «Install a program in a new virtual drive»
Click Next
Name your virtual drive: republiccommando
Click Next
Check All three options:
- Use anothe version of Wine
- Configure Wine
- Install some libraries
Click Next
Select Wine 1.8.2
Click Next
Select «32 bits windows installation»
Click Next
Applications Tab
Windows version: Windows 7
Click Apply
Graphics Tab
Check «Automatically capture the mouse in full-screen windows»
Check «Emualte a virtual desktop»
Desktop size: 1024×768
Click OK
PlayOnLinux Packages (Components, DLL’s, Libraries)
Check the following:
- POL_Install_corefonts
- POL_Install_d3dx9
- POL_Install_gdiplus
- POL_Install_tahoma
Click Next
Note: All packages will automatically download and install
Installing Star Wars Republic Commando
Click Browse
Select «setup_sw_republic_commando_2.0.0.6.exe»
Click Open
Click Options
Check «Yes, I have read and accept EULA»
Uncheck «Create desktop icon»
Click Install
Errors
Click OK on all errors
Click Exit
Select «SWRepublicCommando.exe»
Click Next
Name the shortcut: Republic Commando
Click Next
Select «I don’t want to make another shortcut»
Click Next
PlayOnLinux Configure
Select «Republic Commando»
Click Configure
General Tab
Wine version: 1.8.2
Note: Click the + to download other versions of Wine. Click the down-arrow to select other versions of Wine
Display Tab
GLSL Support: disabled
Video memory size: Enter the amount of memory your video card/chip uses
Running Star Wars Republic Commando
Select «Republic Commando»
Click Run
Note: Click Debug to see errors and bugs
Click Options
Adjust:
- Graphics Quality
- Brightness
- Vdieo Resolution
- Texture Quality
- Character Detail
- Bumpmapping Quality
- Blur Quality
- Bloom Effects
- Shadows
- VSync
- AntiAliasing
Click Done to apply
Even with GLSL disabled some of the characters will flicker black.
disabling the Tactical Mode helps remove it.
Conclusion:
Star Wars Republic Commando ran perfectly on my Geforce 550 Ti and my GeForce 9800. I only had a crash once because of missing video codecs. You can either pres ESC quickly to skip the video’s or install WMP9 & WMP10 packages.
I also noticed a few missing textures where structures were just plain black. Disabling GLSL fixed this problem.
There is a texture/bumpmapping bug in Windows that can be fixed by installing this mod:
http://www.moddb.com/mods/star-wars-republic-commando-graphics-fix/downloads
Just install it by extracting the zip file, then cut-n-paste the folders in the data files in the games folder. Make sure to merge and replace all the files.
Gameplay Video:
Screenshots:
Star wars republic commando linux
На замечательном сайте moddb.com, один замечательный человек под ником Leon280698 опубликовал коллекцию своих исправлений и улучшений для STAR WARS™ Republic Commando.
Star Wars Republic Commando Fix
Мод содержит три фикса, которые можно скачать/установить отдельно друг от друга.
Этот «threefixes» вносит настолько необходимые исправления, что они должны быть установленны у каждого кто играет в SWRC.
1
1
1
Данное видео, записанное автором мода, наглядно демонстрирует основные изменения вносимые в SWRC.
Данный фикс улучшает графическое состояние игры:
Добавляет опции для более высоких разрешений экрана (родное 1920×1080, здравствуй любимое) и теперь можно настроить поле зрения (FOV), и маленькое поле зрения по умолчанию проблемой больше не является, так что можно играть в SWRC даже в 4k.
Кроме того, немного изменен HUD (это по желанию, можно и старый вернуть, вот тут же) и наши ноги (ноги персонажа игрока) теперь видно от первого лица.
Скачать v1.1* ⇓ [www.playground.ru]
Скачать v2.8* ⇓ [github.com]
Установка проста как план повстанцев:
— просто скопируйте папки в «Star Wars Republic Commando\GameData\» с заменой оригинала
Этот пачт фиксит чрезвычайно высокое ускорение мыши в главном меню, заставляя игру использовать VSync. Он также добавляет 8xMSAA поскольку сглаживание по умолчанию не работает на Windows 10. Данный фикс полностью совместим с любым другим мод, и мы всё еще можем присоединиться к многопользовательским матчам, когда устанавливается только это фикс.
Этот фикс восстанавливает RC’s Multiplayer server browser, который был закрыт с GameSpy. Он основан на PLASMA[GER]’s fix. Автор написал небольшую программу, чтобы было проще.
Запустить этот файл от имени администратора и вы сможете присоединиться к серверам через внутриигровой server browser.
Если используете какой-либо моды, которые заменяют оригинальные файлы игры (например, тот же Graphics FIX) вы можете присоединиться к серверам, которые имеют те же моды что и вы.
Так что, бэкапте копию оригинальной SWRC или разместите свой собственный сервер с модами.
Полынй руссификатор Star Wars Republic Commando