- Как установить Zoom на Ubuntu
- Установка Zoom в Ubuntu
- Как создать и настроить конференцию?
- Выводы
- How to Change your language on Zoom for Windows, macOS, Linux, Web, iOS, Android
- Prerequisites for changing your language on Zoom
- How to change your language on Zoom
- Windows
- macOS
- Linux
- Web
- iOS
- Android
- Related posts:
- Similar Posts
- How to Start the Virtual Room Connector Load Balancer in Zoom
- Converting meetings/webinars to OnZoom events
- How to mute your microphone when joining a Zoom meeting
- Set up Cisco Unified Communications Manager (CUCM) with Zoom App
- Controlling Zoom Phone access on mobile apps
- Enable default global dial-in country in branding In Zoom App
Как установить Zoom на Ubuntu
Видеоконференции давно перестали быть чем-то новым для компьютерных пользователей. Сейчас уже любой из них сможет организовать свою видеоконференцию, к которой для обсуждения каких-то тем могут подключаться другие участники.
Немало программ предлагают подобные услуги, одним из самых популярных стал Zoom. В этой статье мы поговорим о том, как установить Zoom на Ubuntu 20.04
Вот основные особенности Zoom:
- Удобный интерфейс. Даже слабо подготовленный пользователь сможет разобраться в интерфейсе, имеются языковые локализации, справочная система.
- Большое количество участников. Купив платную подписку, организатор сможет провести конференции с участием более 50 человек.
- Хорошая производительность. Zoom достаточно быстро работает даже на слабых устройствах, включая и смартфоны (клиенты для смартфонов имеются).
- Возможность подключаться к чату с помощью браузеров. Для подключения не обязательно устанавливать клиентскую часть, достаточно открыть присланную организатором ссылку в браузере.
- Наличие множества функций для проведения конференций. Имеется огромный набор инструментов для качественного профессионального проведения конференций — начиная с демонстрации экрана и заканчивая одновременным показом изображений с двух камер.
- Безопасность. В Zoom обеспечен требуемый уровень безопасности. Все критично важные процессы требуют проведения авторизации. Данные шифруются.
- Кроссплатформенность. Zoom предлагает клиенты для всех операционных систем, включая мобильные, а также плагины для браузеров и Skype.
Установка Zoom в Ubuntu
Установить программу с помощью утилиты snap или из официальных репозиториев не получится. Перейдём в браузере на официальный сайт Zoom:
Далее спускаемся в самый низ главной страницы и нажимаем гиперссылку Загрузить:
Появится окно с параметрами выбора дистрибутива. В раскрывающемся списке Тип Linux выбираем Ubuntu. Далее выбираем разрядность клиента в раскрывающемся списке Архитектура ОС. Версию, естественно, выбираем последнюю (по умолчанию) в раскрывающемся списке Версия. Определившись с выбором, нажимаем кнопку Загрузить.
Открываем скачанный архив-установщик в менеджере приложений и нажимаем кнопку Установить.
По окончании установки запустится клиент. Можно войти в свою учётную запись (рекомендуем предварительно зарегистрироваться на сайте) или же подключиться к конференции по идентификатору, присланному её организатором по другим каналам (например, почтой).
Возможно вас интересует ответ на вопрос как русифицировать Zoom Ubuntu. По умолчанию программа будет на английском языке. Чтобы включить русский язык кликните по значку вашего профиля в левом верхнем углу, откройте меню Help -> Switch Languages, а затем выберите нужный язык, например, русский. После этого программа перезагрузится и будет уже на русском.
Для того, чтобы удалить Zoom, нужно в терминале выполнить команду:
Как создать и настроить конференцию?
Создание организатором конференции состоит из нескольких этапов:
Запускаем Zoom, авторизуемся. В главном окне нажимаем на стрелку рядом с кнопкой Новая конференция. В появившемся меню надо выбрать пункт с идентификатором вашей сессии, а затем нажать Настроить:
В открывшемся окне настроек можно изменить идентификатор конференции (максимум десять цифр) и установить пароль. Однако для варианта входа с бесплатной учётной записи доступно только изменение пароля, идентификатор будет определён автоматически.
Затем переходим в раздел Расширенные параметры.
В данном разделе имеются несколько полезных организатору функций:
- Включить вход раньше организатора. Если организатору не нужно контролировать подключение к конференции, можно включить данную функцию.
- Выключать звук участников при входе. Лучше включить, так как многие пользователи, подключаясь, не успевают выключать микрофон, создают лишние звуковые помехи, тем самым мешая участнику, который возможно уже начал своё выступление.
- Автоматически записывать конференцию на локальный компьютер. Такая опция в реале используется практически всегда. Полезно иметь материалы конференции для различных целей.
Базовые настройки сделаны. Рассылаем идентификатор и пароль участникам. Кроме того, можно отправить ссылку, с помощью которой пользователи смогут просматривать конференцию с помощью клиента или браузера.
Обратите внимание, что также доступны некоторые настройки параметров и в настройках аккаунта Zoom на сайте Zoom. Однако для организации простых конференций вполне достаточно и показанных здесь базовых настроек.
Выводы
В этой статье мы рассмотрели как выполняется установка Zoom на Ubuntu 20.04. Технологии видеосвязи развиваются непрерывно, становясь обыденностью не только для бизнеса, но и для обычных пользователей. Zoom — яркий пример качественного ПО для организации видеоконференций. Проводите трансляции, чаты и конференции, просто общайтесь с друзьями и близкими с помощью Zoom!
Обнаружили ошибку в тексте? Сообщите мне об этом. Выделите текст с ошибкой и нажмите Ctrl+Enter.
How to Change your language on Zoom for Windows, macOS, Linux, Web, iOS, Android
On the Zoom desktop client and the Zoom website, you have the option of changing the language displayed by Zoom. Currently, the Zoom client and the Zoom website support the following languages:
- Chinese (Simplified and Traditional)
- English
- French
- German
- Italian
- Japanese
- Korean
- Polish*
- Portuguese
- Russian
- Spanish
- Turkish*
- Vietnamese
The language used by Zoom’s iOS and Android clients is determined based on the default language associated with the operating system.
During a meeting or a webinar, hosts are able to designate interpreters to translate between different languages.
Prerequisites for changing your language on Zoom
- Desktop client for Zoom
- On Windows: version 3.5.53922.0613 or later
- On Mac: version 3.5.53922.0613
- On Linux: version 3.5.53922.0613
How to change your language on Zoom
Windows
- You will find the Windows Start button in the bottom left corner of your desktop.
- Then you can launch Zoom by locating and clicking on the Zoom folder.
- You can open the notification tray * by clicking the icon at the bottom right of the taskbar on your PC.
- You can select a language by hovering over it.
- Once you have selected a language, click on it.
Note: If you were already signed in then you will have to launch Zoom again or sign in again if the application was restarted.
macOS
- The Zoom application can be found by going to your Finder, then clicking on Applications.
- Once zoom.us has been clicked, the application will launch.
- To launch, you must right-click the Zoom icon in the dock or choose options from the menu.
- Choose a language by hovering over it.
- Depending on your language preference, Zoom will launch in that language as well.
- To change the language, click on the “Change language” button.
Note: You will need to restart Zoom to make the application appear in the desired language.
Linux
- Search for Zoom in the list of Show Applications.
- After clicking the Zoom icon, the application will be launched.
- You will find the Switch Languages icon on the top right hand side of the Activities screen. By right clicking it, you will be able to switch languages.
- Select the language you wish to use.
Note: You will need to restart the Zoom application and sign in again if you were previously logged in so that it restarts from scratch.
Web
If you are signed in to your Zoom account, you can change the language of your Zoom web page.
Unless you are logged into your account:
- You can reach Zoom’s contact page by scrolling down any page on the website.
- Select Language from the drop-down menu in the lower right corner of the page.
- Visit your profile.
- To the far right of Language, click Edit.
- Click your language of choice.
- Save your changes.
iOS
The language of Zoom depends on the default language of the iOS operating system. Changing the language of Zoom requires changing the language of your operating system.
- Tap General from the left-hand side.
- Choose Language and Region.
- Choose the language of your iPhone or iPad.
- Tap the language you would like to use.
- Click Done.
Note: Your device’s language has now been changed. The new language will now be used by Zoom.
Android
When Zoom is installed on Android, Zoom uses the language of the default operating system. You will need to change the operating system language before you can change the language in Zoom.
- The first thing you should do is open your Android device’s settings.
- Scroll down to Language and Input and select your language.
- Tap on the language you want to use.
Note: The new language will be automatically used in Zoom.
Related posts:
- Zoom Webinar votes Function
- How to delete a webinar participant in Zoom App
- Zoom Hotkeys and Keyboard Shortcuts
- How to chat during a Zoom meeting
- Is there a whiteboard function in Zoom App?
- Zoom Recording format
- About the possibility of single sign-on linked with ActiveDirectory or AzureAD in Zoom App
- How many monitors (displays) can I connect to Zoom Rooms?
- Calling H.323/SIP Devices from the Zoom Room (Callout)
- Save a chat during a meeting in Zoom App
- How can I prevent screen sharing within a zoom meeting, and download of content shared by chats inside and outside of the meeting to the device?
- How to easily call out to H.323 / SIP device in zoom app
- Error: occurred during zoom installation (Error 0, 3000, 10002, 10006)
- Messages that require encryption when joining a zoom meeting
- Procedure entry point not found after installing Zoom App
Similar Posts
How to Start the Virtual Room Connector Load Balancer in Zoom
How to start the Virtual Room Connector Load Balancer In order to be able to scale the deployment of the Virtual Room Connector Load Balancer for large scale deployments, it can be used with multiple Virtual Room Connectors. Having deployed the load balancer, once the dial-in address for H.323 and SIP calls are available in…
Converting meetings/webinars to OnZoom events
If you already have a Zoom meeting scheduled for the next 28 days, then you can convert it to an OnZoom event by converting the existing Zoom meeting into an OnZoom event. As a result of converting your existing Zoom meeting into an OnZoom event, you are able to effectively take advantage of all the…
How to mute your microphone when joining a Zoom meeting
By enabling the Mute my microphone when joining a meeting option, you can give the meeting participant the option to mute their microphone by default when joining a meeting. You must manually enable the audio to unmute your microphone when you join a meeting with the option enabled. Once this setting is enabled, your microphone…
Set up Cisco Unified Communications Manager (CUCM) with Zoom App
For H.323 or SIP devices to connect to Zoom meetings through the Cisco Unified Communications Manager (CUCM or CallManager), it is recommended that you configure SIP profiles and trunks within the Cisco Unified Communications Manager (CUCM or CallManager). As a result of this configuration, there are two streams of content that can be provided and…
Controlling Zoom Phone access on mobile apps
The Zoom mobile apps (Android, iOS, iPad) can be controlled by administrators for access to Zoom Phone by phone users. As such, all features of the phone are included, including calls, SMS, call history, music and e-mail. Prerequisites for controlling Zoom Phone access on mobile apps Account type: Pro, Business, or Education Ownership or admin…
Enable default global dial-in country in branding In Zoom App
By default Meeting and webinar e-mails use the global dial-in number specified in My Meeting Settings in your personal meeting settings. If you want to customize within the branding If you, as the account owner or administrator, want to adjust how they appear in global dial-in numbers and in meeting and webinar emails, you can…